Danmarks Oldtid - guide til Nationalmuseets oldtidssamling

Stor guide til Nationalmuseets oldtids-samling. Bogen er et dejligt supplement til en rundtur i samlingen og det næstbedste, hvis man ikke kan være der selv.

Poul-Otto Nielsen, fører os elegant igennem samlingen, fra stenalder, over bronzealder og jernalder til vikingetiden.

Poul-Otto Nielsen er arkæolog og seniorforsker her på Nationalmuseet. Han har gennem banebrydende udgravninger og en livslang dedikation til at blive klogere på Danmarks oldtid, gjort os klogere på især bondestenalderen.

Bogen afsluttes med Lisbeth Imers introduktion til runestenene.

Lisbeth Imer er seniorforsker på Nationalmuseet og hun forsker særligt i runer og runesten fra Danmarks oldtid. Følg hendes på hendes instagramprofil, hvor hun deler ud af hendes glæder til runer: @runeheksen

Guiden er sprængfyldt med flotte farvefotografier og er absolut en bog man kan være bekendt at have liggende på sofabordet eller putte i tasken og have med på turen til fortidens minder.

Periode: Oldtid
Indbinding: Uindbundet
Illustrationer: Tegninger og fotos i sort/hvid og farver
Mål (BxH) i cm: 21 x 21