Vikingeskjold i skum med Mammen motiv

Vikingeskjold i skum med Mammen motiv

Et flot skumskjold dekoreret med 3D effekt i den såkaldte Mammenstil.

Tag på vikingetogt i skoven, i parken, på legepladsen eller i haven udstyret med dit skjold om armen så kan du værge dig mod potentielle fjender og deres økseslag! Til børn og barnlige sjæle, som elsker rollespil og som med deres fantasi tager på store eventyr og farlige togter.

Landsbyen Mammen i Midtjylland kom på verdenskortet i 1868, da en bonde begyndte at grave og stødte på et overordentligt rigt vikingegravkammer. Et af de prægtigste fund herfra er et øksehoved i jern med indlægninger af sølv. Mammenstilen er opkaldt efter dette fund.

Skjoldet er udført i hårdt fleksibelt skum og er lavet til leg for både store og små. På bagsiden er der monteret to rem med velcrobånd, som gør den nem at holde og justerer alt efter hvem der skal bære den.

Der følger en lille hangtag med, som indeholder fine illustrationer og viden om Mammenfundet og legesættet, der består af en økse, et skjold og et sværd.

Legesættet med Mammenstil er produceret i forbindelse med den nye flotte vikingeudstilling på Nationalmuseet, som åbnede i 2021.

Materiale: Hårdt og fleksibelt skum
Målgruppe: Børn over 3 år