Kundeservice


Skal du have hjælp, har spørgsmål eller kommentarer, så er vores direkte nummer 41206851. Her kan du få fat i os på alle hverdage fra kl. 10 til 12.

Reklamation, retur- og fortrydelsesret


Retur- og fortrydelsesret:

Du har ret til at fortryde købet uden begrundelse inden for 14 dage. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjepart, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse.

For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os beslutningen om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved brev eller e-mail).

Da vores varelagre i vores fysiske butikker og på webshoppen er adskilte og drives separat, er det som udgangspunkt ikke muligt at ombytte eller returnere varer, som er købt via webshoppen i vores fysiske butikker.

Ved særlige behov kan varer købt via webshoppen dog ombyttes eller returneres i vores fysiske butikker. Dette sker ved nærmere aftale på mailen: Shopservice@natmus.dk. Returbeløb for eventuel returvare eller ombytning sker gennem webshoppens betalingssystem, og kan desværre ikke gives retur i vores fysiske butikker.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.  Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.

Du returnerer varerne uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Du afholder de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne.

Du hæfter for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.

Bemærk venligst at specialfremstillede varer, så som indgraverede smykker, ikke kan ombyttes eller returneres jf. Forbrugeraftaleloven § 18.

Beløbet vil blive overført til den bankkonto, der er knyttet til ordren via webshoppens betalingssystem. Bemærk at der kan gå op til 10 dage, inden beløbet er tilbageført. 

Hvis du ønsker at bytte en vare til, f.eks. anden størrelse, kan varen returneres med kopi af ordrebekræftelse. Vi beregner porto ved ombytning. Dvs. at vi tilbagefører varens beløb til det benyttede betalingskort. Fragtbeløbet tilbageføres ikke. Derefter placeres en ny ordre på den ønskede størrelse.

Vigtigt er det dog at understrege, at man IKKE kan hverken bytte eller returnere smykker, som er blevet indgraveret. Det gælder også andre varer, som på den ene eller anden måde er blevet personaliseret, jævnfør forbrugerloven (Forbrugeraftaleloven § 18). 

Returvarer sendes til Museumsbutikken, Nationalmuseet, Vester Voldgade 101, 1552 København V.


Reklamation:

Hvis der ved modtagelse af varen konstateres fejl og skader, skal du kontakte museumsbutikken indenfor 8 dage efter modtagelse. Send en mail med angivelse af ordrenummer til butik@natmus.dk og vi vil sende en pakkelabel, så du undgår at skulle betale porto. Erstatningsvaren vil blive afsendt straks efter modtagelse af den returnerede vare. Du har ret til at reklamere i op til 2 år efter et køb, hvis der konstateres produktionsfejl ved varen. Efter 6 måneder er det dog dig, der skal bevise, at der tale om en produktionsfejl.

Finder du behov for at klage over en vare eller andre elementer af din oplevelse af din handel med os, er du naturligvis altid velkommen til at skrive eller ringe. Vi lytter til al kritik (og også gerne ros). Skulle problemerne, mod forventning, ikke blive løst ved en samtale med os, har du mulighed for at klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her via denne webadresse: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse: butik@natmus.dk


Ansvar:

Online køb er i øvrigt omfattet af de regler, der fremgår af Dansk markedsføringslov og Dansk lov om visse forbrugsaftaler.


Vi vil gerne høre fra dig