Sådan lærte jeg at lave kræmmerhuse

Knud Vægter præsenterer sine forskellige kræmmerhuse og teknikkerne til at lave dem. Bogen indeholder 21 skaberloner til kræmmerhuse og kurve mm.

Ideerne til de forskellige kræmmerhuse stammer i vid udstrækning fra Knud Vægters barndom, og er derudover inspireret af norske og svenske traditioner, som han er stødt på ved senere arbejdsophold i udlandet.

I en gennemgang af kræmmerhusets historie fører historiker Hanne Christensen os til urtekræmmerens snoede kræmmerhuse af papir til juletræet med de mange forskellige kurve og kræmmerhuse, hjemmelavede såvel som fortrykte. Eksemplerne er hentet fra danske museers samlinger.

Bogen er med engelsk og tysk resume.

Period: Nyere tid
Number of pages: 60
Binding: Uindbundet
Illustrations: Tegninger i farver