Bayeux Tapetet - og slaget ved Hastings 1066

"Verdens ældste tegneserie", Bayeux-tapetet, der er udstillet på et museum i den franske by Bayeux, er et enestående kunstnerisk og kulturhistorisk dokument om baggrunden for Vilhelm Erobrerens togt mod Engalnd og det afgørende slag ved Hastings.

I denne bog får du tapetet i sin fuldstændighed og i nye digitale reproduktioner efter de seneste optagelser fra Museet i Bayeux. Hver scene i den dramatiske handling gengives på et opslag i bogen med den tilhørende originale tekst – netop som kunstneren i sin tid kunne have ønsket det.

De smukke og handlingsmættede billeder præsenteres af arkæologen Mogens Rud, som fremlægger årsagerne til tidens politiske og dynastiske konflikter. Han giver også et levende indblik i vikingernes levevilkår, således som de med forbløffende realisme er vist på de farverige broderier.

Periode: Vikingetid
Illustrationer: Tegninger og fotos i sort/hvid og farver
Mål (BxH) i cm: 17,0 x24,5
Forfatter: Mogens Rud
Forlag: Gyldendal
Udgivelsesår: 2011

Efter bestilling, modtager du en bekræftelse via mail. Ordren behandles senest 3 hverdage fra modtagelse.