• IKKE PÅ LAGER
    MEN KAN BESTILLES
    Nationalmuseets ansigter - Lars Physants Direktørportrætter

Nationalmuseets ansigter er en samling af Lars Physants direktørportrætter, af de tre seneste, afgåede museumsdirektører på Danmarks Nationalmuseum.

Denne bog er lavet med donation fra Civilingeniør Knud Nørgaard og Hustru Grethe Nørgaards Fond. I 2020 besluttede fondens bestyrelse at betale kunstner Lars Physant for en samling billeder af de tre senest afgåede museumsdirektører og et af den nuværende museumsdirektør. Tre af de fire blev afsløret i november 2022 og skal sammen med det sidste portræt udgøre en installation på museet.

Installationen er ledsaget af denne bog, der giver et indblik i processerne bag portrætterne og en forklaring på, hvad der ligger bag Lars Physants valg af kunstneriske udtryk.

Lager statusIkke på lager
På lager igen om:Uvis leveringstid
ISBN: 87-7602-372-9
Illustrationer: Billeder i farver