Margrete 1.s Bryg - 3 stk. á 50 cl.

Margrete 1.s Bryg - 3 stk. á 50 cl.

Du skal være min. +16 år for at købe dette produkt

Endelig pris på varen samt fragt på Nationalmuseets tre historiske øl finder du i Bryggeriet Skands’ webshop.

Margrete 1. var Danmarks første kvindelige regent og tillige regerede hun også resten af Skandinavien.

Middelalderens øl blev lavet af malt og humle, som det bl.a. kan ses i de senmiddelalderlige tyske love om ølbrygning, også kaldet ’Reinheitsgebot’. Disse tillod kun vand, malt og humle i øl. Humlen gav øllet en god bitter smag og virkede konserverende, så øllet kunne holde længere.

På baggrund af det har vi på Nationalmuseet i samarbejde med Bryggeriet Skands udviklet en øl, der kunne være et godt bud på det som man drak på Margrete 1.'s tid.

Margrete 1.'s Bryg er en gylden og kraftigt humlet ale, der holder en alkoholprocent på 6,4 %.

Anbefaling! Øllen kan med fordel nydes til sildemaden, eller som kompagnon til frikadellerne og den lune leverpostej. Den vil også være et glimerende match til lidt mere krydret mad som for eksempel indiske retter. Margrete 1.'s Bryg serveres kold fra køleskabet.

Vores 4 historiske øl kan være en rigtig fin og personlig gaveide til venner og bekendte, og ikke mindst til kunder og samarbejdspartnere og kan også bestilles på fustage direkte hos Skands.

I vores fysiske butik på Nationalmuseet kan du også købe en gaveæske med de fire forskellige øl.

Periode: Middelalder
Anvendelse: Lyst og mørkt kød, krydret mad
Indhold: Vand, bygmalt, humle og gær
Opbevaring: Mørkt og køligt