Lagerthas Bryg - 3 stk. á 50 cl.

Lagerthas Bryg - 3 stk. á 50 cl.

Du skal være min. +16 år for at købe dette produkt

Endelig pris på varen samt fragt på Nationalmuseets tre historiske øl finder du i Bryggeriet Skands’ webshop.

Skjoldmøen Lagertha var en fremragende kvindelig vikingekriger, som omtales i Saxos Danmarkskrønike. Hun var en tid gift med den berømte Regnar Lodbrog.

I vikingetiden bryggede man øl på bygmalt og ind imellem også på havre. Øllet kunne være krydret med porse og humle.

På baggrund af det, har vi på Nationalmuseet i samarbejde med bryggeriet Skands, udviklet en øl der kunne være et godt bud på det, som var vikingetidens øl.

Lagerthas Bryg er en aromatisk og kraftig havrestout, der holder en alkoholprocent på  7,4 %.

Anbefaling! Lagerthas Bryg fungerer perfekt sammen med et intenst stykke chokoladekage eller en lækker steg og brun sovs. Enhver herreaften kan også få løftet stemningen med denne øl. Serveres kælderkold, ca. 8-10 grader.

Vores fire historiske øl kan være en rigtig fin og personlig gaveide til venner og bekendte, og ikke mindst til kunder og samarbejdspartnere og kan også bestilles på fustage direkte hos Skands.

I vores fysiske butik på Nationalmuseet kan du også købe en gaveæske med de fire forskellige øl.

Anvendelse: Mørkt kød, braiseret kød, stærke oste, fed julemad
Indhold: Vand, bygmalt, humle, porse og gær
Opbevaring: Mørkt og køligt
Mål (BxHxD) i cm.: 3 x 26,5 - 50 cl