Egtvedpigens Bryg - 3 stk. á 50 cl.

Egtvedpigens Bryg - 3 stk. á 50 cl.

Du skal være min. +16 år for at købe dette produkt

Endelig pris på varen samt fragt på Nationalmuseets fire historiske øl finder du i Bryggeriet Skands’ webshop.

Da Egtvedpigen blev begravet i 1370 f.Kr. fik hun en spand med øl med i graven. Det oprindelige øl er i sagens natur for længst forsvundet, men i bunden af spanden var der spor af hvedemalt, honning, mose-pors og tytte/tranebær.

Med udgangspunkt i disse ingredienser har vi på Nationalmuseet i samarbejde med bryggeriet Skands, udviklet en øl der kunne være et godt bud på det som Egtvedpigen fik med sig. Øllen kan være en rigtig fin og personlig gaveide til venner og bekendte og ikke mindst til kunder og samarbejdspartnere.

Egtvedpigens Bryg er en hvedeagtig øl med tyttebær og en skøn frugtig syrlighed, og en karakteristisk porse eftersmag. Den holder en alkoholprocent på 5,5 %.

Anbefaling! Egtvedpigens Bryg er til en dag, hvor du er rigtig øl-tørstig eller bare til en skøn og varm sommerdag. Den vil også være en glimrende erstatning for hvidvinen til fisken eller pastaretten. Serveres kold fra køleskabet.

Vores 4 historiske øl kan være en rigtig fin og personlig gaveide til venner og bekendte, og ikke mindst til kunder og samarbejdspartnere og kan også bestilles på fustage direkte hos Skands.

I vores fysiske butik på Nationalmuseet kan du også købe en gaveæske med de fire forskellige øl.

Madanmelder Søren Frank fra Berlingske Tidende giver Egtvedpigens Bryg disse ord med på vejen i forbindelse med sin femstjernede anmeldelse af Nationalmuseets ’Restaurant Smör’ fredag d. 12. oktober 2018: ’Det er altid dejligt at få sild i anden forklædning end den traditionelle, ikke mindst når det er så vellykket som her. Hertil drak jeg den udmærkede Egtvedpigens bryg fra den fine serie, som Skands har brygget specielt til Nationalmuseet.’

Periode: Bronzealder
Smagsprofil: Hvedeøl med smag af porse og frugtig syrlighed
Anvendelse: Som aperitif, til frokoster, til lyst kød og pastaretter.
Indhold: Økologisk bygmalt, økologisk hvedemalt, økologisk humle,honning, porse, tyttebær, gær, vand
Opbevaring: Mørkt og køligt
Mål (BxHxD) i cm.: 3 x 26,5 - 50 cl